KELIONĖ Į LATVIJĄ

Trakų rajono valstybės tarnautojų profesinės sąjungos nariai, 2011m. gegužės 14d.  keliavo pasigrožėti Latvijos Rundalės rūmais, Bauskės pilimi, aplankyti Biržus ir jo apylinkes.

Aplankyti Rundalės rūmai, dar vadinami „mažuoju Versaliu“. Tai B.F. Rastrelio, to paties architekto, kuris statė ir Sankt Petraburgo Žiemos rūmus, šedevras, pastatytas Kuršo kunigaikščio E.J. Birono užsakymu. Iki 1920m. rūmuose gyventa, vėliau rūmai nusavinti ir naudojami valstybės reikmėms. Juose veikė pradžios mokykla, įrengti butai. 1933m. Latvijos istorijos muziejus pradėjo rūmų atnaujinimą, bet darbai nebuvo baigti. 1972m. pradėti rūmų restauravimo darbai tęsiami iki šiol. Šis didingas statinys sužavėjo savo puošnumu, o prancūziško stiliaus parkas – įvairiaspalvių tulpių ir želdynų gausa.
Kelionę tęsėme į Bauskę. Visai netoli Rundalės rūmų, dviejų upių – Nemunėlio ir Mūšos santakoje, stovi Bauskės pilis. Ją XVa. pradžioje pastatė vokiečių ordinas, siekdamas apginti pietines savo valstybės sienas nuo tada stiprios Lietuvos didžiosios kunigaikštystės. Kadangi pilies paskirtis buvo gynybinė, tai nieko stebėtina, kad ji daug kartų užimta švedų, rusų, lietuvių ir kitų valstybių. 1706 metais Bauskės pilį užėmę rusai ją susprogdino. Nuo to laiko griuvėsiai naikinti – iš buvusios pilies medžiagų žmonės statėsi namus.Latviai pilį nusprendė atstatyti tik po daugiau nei dviejų šimtmečių.
Pakeliui namo, užsukome į Biržus. Prieš akis iškilo vienos gražiausių  Biržų rajone – Šv.Jono Krikštytojo bažnyčios bokštai. Iš Astravo dvaro, Tiškevičių rezidencijos, ilgiausiu pėsčiųjų tiltu (525m.),  perėjome seniausią Širvėnos dirbtinį ežerą ir kelionę tęsėme į Biržų pilį. Atstatytoje Biržų pilyje įrengta biblioteka, savivaldybės posėdžių salė ir Biržų krašto muziejus „Sėla“. Apžiūrėjome gausią muziejaus kolekciją,  didelio dėmesio sulaukė „Alaus kelias“ bei folklorinė aludarystės programa „Žaldoko alus“. Čia pamatėme alaus gamybai naudotus įrankius, išgirdome pasakojimą apie alaus gaminimo subtilybes. Kartu su folkloriniu ansambliu „Šiaudela“ dainavome biržietiškas dainas, grojome skudučiais, skanavome duoną ir sūrį, užsigerdami biržietišku alumi, šokome liaudiškus šokius.
Atsisveikinę su Biržais, namo grįžome puikiai nusiteikę, pasižadėję netrukus vėl leistis į kelionę…