Turininga kelionė po Lenkiją

Klaipėdos teritorinės muitinės darbuotojų profesinė sąjunga, kartu su kolegomis iš Kauno muitinės darbuotojų regioninės profesinės sąjungos, 2016 m. birželio 17-19 dienomis išsiruošėme aplankyti kaimyninę Lenkiją, o Lenkijoje – Šenstachovą, Zakopanę, Veličką, Krokuvą.

Ankstų birželio 17 d. rytą, autobusas su 47 turistais, pajudėjo link Lietuvos-Lenkijos sienos. Trumpam sustojome Čenstachovoje – didžiausiame ir garsiausiame Lenkijos piligrimystės centre. Aplankę Jasna Gora vienuolyną – švenčiausią Lenkijos vietą, patraukėme link Tatrų kalnų, jų papėdėje įsikūrusi Zakopanė. Keltuvu pakilome į Gubaluvkos kalną, nuo jo viršūnės atsiveria nuostabi Tatrų bei kaimyninių kalnų masyvų panorama. Veličkoje, nusileidę į 135 metrų gylį, kur nuo XIII a. kasta druska, grožėjomės žmogaus rankų sukurtomis koplyčiomis, paminklais, gamtos sukurtais ežerėliais. Šiuo metu, komerciniais tikslais, druska nekasama, kasykla pritaikyta turistams.

Po įspūdingos ekskursijos, sėdome į autobusą ir besidalindami įspūdžiais, atvykome į Krokuvą, senąją Lenkijos sostinę. Aplankėme įspūdingą, prie Vyslos upės, ant Vavelio kalvos, įsikūrusį architektūros kompleksą – karališkąją pilį, rūmus bei gotikinę katedrą.

Kažkada šis kompleksas buvo Lietuvos ir Lenkijos karališkoji rezidencija. Ekskursiją tęsėme Krokuvos senamiestyje, fotoaparatų objektyvuose fiksuodami vieną seniausių Europoje Jogailos universitetą, Turgaus aikštę, Barbakaną, Šv. Marijos bažnyčią, paminklą, skirtą paminėti Žalgirio mūšio 500-ąsias metines bei kitus architektūrinius Krokuvos paminklus.

Laisvlaiku surengėme ataskaitinį profesinės sąjungos susirinkimą.

Į Lietuvą sugrįžome paryčiais, tačiau linksmi ir kupini gražiausių įspūdžių.

Virginija Gražinienė

Klaipėdos teritorinės muitinės darbuotojų profesinės sąjungos