Kelionė į Stokholmą

Ankstus birželio 29–osios rytas, pasakiškas oras, puiki nuotaika. Kartu su Rokiškio socialinės paramos centro kolektyvu judame į Panevėžį. Kas snaudžia, kas aptarinėja orą, kas šiaip, žioplinėja pro langą. Panevėžyje mūsų laukia Kauno autobusas, sulipę, apsitarę kelionės eigą judame į Rygą. Ryga pasitinka lietumi, bet tai visai nesugadina nuotaikos. Juk esame puikiai nusiteikę ekskursijai po Rygos senamiestį. Kartu su gide vaikštome ir grožimės architektūra, gatvėse pasitinka muzikantai, Rygos pilis ir jos gynybiniai įtvirtinimai, “Trijų brolių” namai, Domo katedra, Švedų vartai, Mažosios ir Didžiosios Gildijos pastatai, Šv. Petro bažnyčia, Laisvės paminklas, namas “su katinu”, Livu aikštė, Šv. Petro bažnyčia.

Po pažinties su senamiesčiu judame į Rygos uostą, kuriame laukia kruizinis laivas „Romantika“.

Keltas stebina prabanga, kur dominuoja aukso detalės, veidrodiniai paviršiai, preciziška tvarka. Daiktus palikome kajutėse ir ėjome į lauką stebėti, kaip laivas ims tolti nuo Rygos uosto. Nušvinta saulė, kurios spinduliai kutena veidus, o vėjas neleidžia perkaisti, tai tik dar labiau pakelia nuotaiką ir žadina smalsumą, kokios gi laukia pramogos. O pramogos laive buvo įvairios: vakarinė “šou” programa: cirko pasirodymas, diskoteka, naktinis klubas, restoranai, barai, kazino.

Beje, kruize vyksta loterija, kurios metu keleiviai gali laimėti įvairius prizus bei kruizą dviem. Susigundome sudalyvauti, ir ne veltui. Viena mūsų kolegių nusiperka sėkmingą bilietą.

Po visų linksmybių išsimiegojome jaukiose kelto kajutėse.

Naktinė kelionė atvira Baltijos jūra baigėsi 10 val. ryte. Denyje stebėjome gausybę salų.

Anot gidės, nėra švedo kuris neturėtų savo salos. Stokholmo salynas susideda iš maždaug 24 tūkst. salų ir salelių, tačiau tikslaus jų skaičiaus pasakyti negalima, nes kasmet atsiranda naujų.

Pasigrožėję vaizdu, skubame papusryčiauti. Mūsų laukia švediškas stalas ir įvairus patiekalų pasirinkimas. Prisišvartuojame Stokholmo uoste.  Miestas pastatytas ant daugybės salų bei pusiasalių, dėl daugybės kanalų dažnai vadinamas “Šiaurės Venecija”.

Istorinis miesto centras yra taip pat saloje. Kartu su gide žvalgomės po Švedijos sostinę: Rotušė, kurioje kasmet, po Nobelio premijos įteikimo, vyksta laureatų banketai, elegantiškoji Karalienės gatvė; Šv. Dvasios salelė su Švedijos parlamento rūmais; Stokholmo senamiestis (Gamla Stanas), išraižytas siauromis, paslaptingomis gatvelėmis su nedidelėmis aikštėmis, kurias supa daugybė kavinukių, restoranų, galerijų ir suvenyrų parduotuvių; Stokholmo simbolis – didingieji Karalių rūmai (Kungliga slottet), didžiausi pasaulyje vis dar pagal paskirtį naudojami rūmai; Didžioji katedra, kurioje buvo karūnuojami šalies valdovai, Riterių bažnyčia – viena iš geriausiai Šiaurės Europoje išlikusių pranciškonų bažnyčių, kurioje nuo XIII a. laidojami šalies monarchai.

Toliau lankome karališkojo laivo “Vaza” muziejų, kuriame eksponuojamas didingas, iš jūros dugno iškeltas 17 amžiaus karališkas karo laivas. Karinis laivas „Vaza“, pastatytas 1626–1628 metais. Didžiausias to meto karinis laivas į pirmąją kelionę buvo išlydėtas iškilmingai, su patrankų saliutais, tačiau plaukiant link uosto vartų, vėjo gūsiai apvertė laivą ant šono, nes jo viršutinis denis buvo per sunkus. Taip dvejus metus statytas laivas, kartu su visa įgula, atsidūrė jūros dugne. 333 metus Baltijos jūros dugne išgulėjęs laivas buvo sėkmingai iškeltas ir įkurtas jo muziejus, kuris yra pats lankomiausias Švedijoje!

Tuo mūsų diena Stokholme ir baigiasi. Grįžtame į laivą, kur vėl laukia staigmenų ir linksmybių kupina naktis

Naktį, plaukiant atgal į Rygą, laivą gerokai pasiūbavo, tačiau tai nekliudė gerai išsimiegoti. Ryte priartėjome prie krantų. Papusryčiavę grįžome į Rygos uostą. Susėdę į autobusą, pajudėjome „Rundalės“ pilies link.

Kartu su gide vaikštome po didingą pilį. Rundalės rūmų ansamblis yra žymiausias baroko ir rokoko architektūros paminklas Latvijoje, pilyje galima pamatyti 43 restauruotus kambarius, dvi paradines sales, taip pat didelį baroko stiliaus sodą. Rytiniame rūmų korpuse lankytojams atidarytos reprezentacinės patalpos: Auksinė salė, Baltoji salė ir Didžioji galerija. Centriniame korpuse yra hercogo apartamentai: iškilmingiems priėmimams skirti salonai ir privačių apartamentų patalpos, o vakariniame korpuse – visiškai restauruoti hercogienės apartamentai.

Baroko epochos rūmai neįsivaizduojami be prancūziško sodo, architektūriško želdinių suformavimo, turinčio atskleisti, kaip meno formos valdo gamtą. Nors Rundalės prancūziškas sodas užima tik 10 hektarų plotą, Rastreliui pavyko jame suprojektuoti sudėtingą alėjų, skersinių alėjų, pergolių ir bosketų labirintą. Parką kartu su rūmais juosia specialiai iškastas kanalas. Kasmet sodas pasipildo naujais architektūriniais objektais. Rožių sode sukurti figūriniai ornamentai, kurie išsidėstę dviejose pusėse ir plyti 1 ha plote.

rpt

Namo grįžtame kiek pavargę, bet kupini įspūdžių, kurie tikrai išliks ilgą laiką mumyse. Dėkojame už nuostabią kelionę!

Ramūnė Strumskienė

Rokiškio socialinės paramos centro darbuotojų profesinės sąjungos narė